در این نوشتار بـه معرفی پله پیش ساخته پرداخته و مواد و مصالحی کـه عموما درون این پله گرد استفاده مـی شود و طرح های متنوع از انواع پله مدرن معرفی شده است. پله پله شده درون این مقاله سبك های متفاوت از طراحی و ساخت پله پیش ساخته همراه با عكس ارائه مـی گردد.

معرفی پله پیش ساخته

راه پله بـه سازه ای به منظور ارتباط دو سطح غیر هم سطح درون ساختمان و فضاهای بسته دیگر اطلاق مـی شود. پله پله شده درون این مـیان پله پیش ساخته پیش از انتقال بـه محل نصب ساخته مـی شود و استفاده از آن باعث صرفه جویی ۳۰ که تا ۴۰ درصدی درون زمان مـی شود. اهمـیتی ندارد كه شما چه نوع پله ای را سفارش مـی دهید، پله پله شده فرایند ساخت و ساز اولیـه (كه حتی ممكن هست از قبل انجام شده باشد) خیلی سریع انجام مـی گیرد و از آن بعد صرفا به منظور نصب آن حتما زمان اندکی گذاشت.

دو مزیت عمده پله پیش ساخته :

  • كاهش هزینـه های ساخت و ساز
  • افزایش بهره وری كار ساخت و ساز

وقتی تصمـیم مـی گیرید كه از پله پیش ساخته استفاده كنید و یـا تغییری درون منزل خود ایجاد كنید. حتما تمام مراحل از طراحی و دوام و هزینـه را درون نظر بگیرید. یكی از مواردی كه درون این مـیان حتما به آن توجه كنید این هست كه وقتی شما از پله مدرن استفاده مـی كنید درون واقع این پله ها به منظور منزل شما طراحی و سفارش داده مـی شود. لذا حتما این كار بسیـار دقیق انجام شود. مطمئنا آنچه به منظور شما طراحی مـی شود با آنچه به منظور سایرین ساخنـه خواهد شد متفاوت است.

دومـین مورد كه حتما آن را مد نظر قرار داد این هست كه حتما بدانیم درون ساخت این پله ها از مواد و متریـال های متفاوتی استفاده مـی شود و شما حتما از مجموعه این مواد، متریـال مورد نظر خود را انتخاب كنید. بتن یكی از شایع ترین مواد مصرفی درون ساخت پله پیش ساخته است و از مزایـای استفاده از آن دوام و پایداری و كارآمدی آن است. بعد از طراحی پله، طراحی نرده از اهمـیت زیـادی برخوردار مـی باشد و بسیـار مرسوم است.

نمونـه ای از پله پیش ساخته

پله گرد پیش ساخته درون خانـه های ساحلی

طراحی خانـه مـی تواند یك حس خوبی را درفضای خانـه ایجاد كند بـه خصوص اگر آن خانـه درون كنار ساحل دریـا واقع شده باشد. درون این خانـه ها طراحی پله پیش ساخته مـی تواند بـه گونـه ای باشد كه نور و زیبایی، روشنایی و درخشش دریـا و فضای ساحلی را نیز بـه نمایش بگذارد.

در مناطق ساحلی كه محیط منحصر بـه فردی وجود دارد مشتریـان اغلب به منظور سفارش پله پیش ساخته خود از سنگ مرمر استفاده مـی كنند. سنگ مرمر درون مـیان خانـه های ساحلی محبوبیت زیـادی دارد. چرا كه حس لوكس بودن و مدرن بودن را از پله مدرن القا مـی كند. دومـین انتخاب معمولا سرامـیک مـی باشد. سرامـیک برای هر سبك خانـه ای مناسب است، بـه راحتی تمـیز مـی شود و معمولا به منظور خانـه هایی كه درون كنار سواحل شنی قرار دارند گزینـه بسیـار مناسبی است.

اگر بخواهید یک طراحی خلاقانـه داشته باشید مـی توانید از سنگ های صاف کمک بگیرید. این سنگ ها انعکاس دهنده زیبایی طبیعی، درون كنار ساحل مـی باشند و فضای جذابی را ایجاد مـی كنند.

طراحی نرده پله های پیش ساخته بعد از طراحی پله بسیـار مـهم است. یكی از محبوب ترین انتخاب ها درون مـیان مشتریـان ساحلی، شیشـه مـی باشد. انتخاب شیشـه ها بـه عنوان نرده پله پیش ساخته بسیـار رایج هست زیرا زیبایی های فضای بیرونی را نیز نشان مـی دهد. بـه خصوص درون خانـه هایی كه درون كتار اقیـانوس قرار دارند شیشـه درون الویت قرار دارد. شیشـه انتخابی شیک و مدرن هست و درون واقع یک پیشنـهاد عالی به منظور مشتریـانی كه دیدگاه مدرن دارند محسوب مـی شود. صرف نظر از اینكه راه پله ها مارپیچ و یـا مستقیم است، انتخاب شبشـه بسیـار مناسب هست و با طرح های بی حد و مرز خود مـی تواند سبكی متفاوت را ایجاد كند. به منظور راه پله گرد از شیشـه های شناور استفاده مـی شود این شیشـه ها بسیـار ضخیم بوده و كاربردی هست و بـه راحتی مـی تواند زیبایی های فضای بیرونی را بـه نمایش بگذارد.

پله چوبی گرد با نرده شیشـه ای

انتخاب دوم درون این مـیان نرده های استیل مـی باشد. جنس استیل حسی پیچیده و مدرن را به منظور فضای ما ایجاد مـی كند.

پله پیش ساخته خطی با نرده هایی از جنس استیل

در سالهای اخیر گرایش بـه سمت فلز های تزیینی درون طراحی نرده دو چندان شده است. درون این مـیان نرده فرفوژه جایگاه خوبی دارد.

پله هایی با پایـه چوبی و نرده فرفورژه

پله پیش ساخته درون ساختمان های تجاری

روش طراحی پله پیش ساخته درون ساختمان های تجاری از حالت پله كلاسیک ـ سنتی که تا پله مدرن و معاصر متفاوت مـی باشد. طراحی درون این سبک نیـاز بـه فضا دارد كه با استفاده از نظر معماران و طراحان این مـهم انجام مـی گیرد. به منظور طراحی درون این سبک هم از استیل و هم از چوب کمک مـی گیرند. درون هر دو سبک كیفیت و زیبایی مد نظر قرار مـی گیرد.

استفاده از چوب به منظور هر سبکی از پله پیش ساخته قابل استفاده است. چوب مـی تواند با هر گزینـه دیگری تلفیق شود و هم پله سنتی و هم پله مدرن را پدید آورد. استفاده از استیل نیز درون سالهای اخیر بسیـار رواج پیدا كرده است. تمـیزی ، براقی و زیبایی آن درون مـیان مشتریـان محبوبیت خاصی دارد. توانایی كار با استیل و ایجاد سبک ها و طرح های پیجیده از مزیت های آن است. طراحی نرده درون این سبک كار پیچیده ای نیست. گزینـه های انتخابی ما درون این مـیان چوب و استیل مـی باشد و استفاده از چوب یك انتخاب كلاسیک است.

نمایی از پله های پیش ساخته با نرده های استیل

استفاده از شیشـه یك انتخاب مدرن هست كه بـه علت سادگی و براق بودن و تمـیزی انتخابی ایده آل محسوب مـی شود. گزینـه آخر هم آهن و فلزهای تزیینی هست كه ساخت آن با هنرمندی توام مـی باشد و مـی تواند طرحی منحصر بـه فرد را ایجاد كند.

پله سفارشی

پله سفارشی زمانی سفارش داده مـی شوند كه شما به منظور قسمتی از خانـه و یـا محل كارتان مـی خواهید سفارش پله بدهید كه آن قسمت دارای زوایـا و گوشـه هایی هست كه نیـاز بـه طراحی پلكان دارد و باید طراح و یـا فلز كار و نجار یك مجموعه ای را متناسب با آن محل طراحی كنند. طراحی یك مجموعه كار پیچیده ای هست و اگر شخصی حرفه ای نباشد آن كار بـه درستی انجام نخواهد گرفت. به منظور همـین هست كه معمولا سفارش و طراحی بسیـار پرهزینـه است.

انتخاب بین پله پیش ساخته یـا پله سفارشی

جدا از هر سبکی از راه پله را كه انتخاب مـی كنید به منظور نصب پله معمولا  انتخاب بین پله سفارشی و یـا پیش ساخته كاری سخت بـه نظر مـی آید درون این قسمت ما بـه معرفی این دو مدل مـی پردازیم.

پله های سفارشی دارای مزیت هایی هست از جمله اینكه با توجه بـه محلی كه انتخاب مـی كنید سفارش انجام مـی گیرد مثلا اگر یك گوشـه ای داشته باشید كه بخواهید راه پله دقیقا درون آن جا قرار گیرد و یـا اگر بخواهید پله اضافه كنید و اگر سقف بلند داشته باشید درون پله های سفارشی این موانع بـه راحتی برطرف مـی شود. اما درون مورد پله پیش ساخته آسانی نصب حرف اول را مـی زند و شما درون واقع بـه همان تعداد پله ای كه نیـاز دارید بـه راحتی دست پیدا مـی كنید.

به طور کلی اگر مكانی بدون زوایـای خاص دارید و هزینـه هم به منظور شما اهمـیت دارد پله پیش ساخته بهترین انتخاب است. اما اگر مـی خواهید خانـه ای قدیمـی را بازسازی كنید و دکوراسیون ذاخلی آن را تغییر دهید و از پله های قدیمـی و ساده خسته شده اید. پله سفارشی مـی تواند کمک کننده شما درون زمـینـه بهبود طراحی شود.

نمونـه طرح های پله مدرن پیش ساخته

این طرح بی نطیر از پله پیش ساخته توسط Mailhot طراحی شده است. درون اینجا پله ها توجه همگان را بـه خود جلب مـی نماید و علاوه بر زیبایی بـه طور باورنكردنی مستحكم و بسیـار مدرن مـی باشد. قدم گذاشتن روی این پله شیشـه ای با گرد نیم دایره ای آن درست مثل یك مجسمـه لزران حسی غیر قابل انكار را در  فضا ایجاد مـی كند. طراحی لبه های خلاقانـه این پله ها، انقلابی درون طراحی مـی باشد.

پله های پیش ساخته شیشـه ای

به نظر شما وقتی معماران و طراحان تصمـیم مـی گیرند كه پله های پیش ساخته را با مواد از جنس آكریلیك طراحی كنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آنـها از راهی غیر معمول مـی خواهند بـه دنیـایی جدید وارد شوند. مطمئنا آنـها مـی توانستند درون طراحی خود از چوب یـا شیشـه كمك بگیرند، اما طرحپله پیش ساخته آكریلیك جدیدتر و جذاب تر مـی باشد.

پله پیش ساخته اکریلیک

در اینجا ما پله پیش ساخته شیشـه ای فوق العاده روشن Aero كه مجهز بـه سیستم نوری هست رو بـه رو مـی باشیم. پله هایی كه خطی هستند ولی بـه حالت معلق در آمده اند.

پله کنسول و به حالت معلق در آمده  و یك قاب استیل و یك نورجانبی كه درون دیوار جاسازی شده است. به منظور نور از لامپ ال ای دی استفاده شده هست و چوب استفاده شده درون این طرح از درخت بلوط و راش مـی باشد.

پله پیش ساخته شیشـه ای با لامپ ال ای دی

آیـا که تا به حال پیش آمده كه شما درون نیمـه شب به منظور خوردن آب بـه طبقه پایین خانـه خود بیـایید و با دیدن چیزی ناگهان تعادل خود را از دست داده و پله آخری را ندیده و بر روی زمـین بیفتید؟

این طراح از پله های پیش ساخته  مشكل را حل كرده است. درون واقع این سیستم نوری پنـهان تعبیـه شده درون كنار هر پله، نوری غیر مستقیم و ظریف را ارائه مـی دهد كه باعث ایمنی و افزایش روشنایی شده و علاوه بر آن پله ها را هم بزرگتر نشان مـی دهد.

پله پیش ساخته مجهز بـه سیستم نوری پنـهان

برخی از ما پله را بـه عنوان ابزاری ضروری به منظور بالا و پایین آمدن قلمداد مـی كنیم و برخی دیگر بـه عنوان فرصتی به منظور ایجاد طرحی نو بـه آن نگاه مـی كنند. درون اینجا یك طرح بی نظیر از پله های پیش ساخته را مـی بینیم كه نـه تنـها حالت مارپیچی و استفاده از چوب تیره رنگ، آن را بسیـار خیره كننده  نشان مـی دهد بلكه بـه عنوان ابزاری تفریحی نیز بـه كار مـی رود. لازم بـه ذكر هست كه این پروژه ۱۵ ماه بـه طول انجامـیده است.

پله چوبی گرد محور مرکزی با سطح شیب دار

این پله پیش ساخته بسیـار زیبا طراحی شده و از فضای كم بـه نحوی شایسته و بسیـار هوشمندانـه بـه عنوان قفسه كتاب استفاده شده هست . اگر چه این پرسش مطرح هست كه آیـا امنیت خوبی دارد یـا خیر؟ اما خوشبختانـه این نوع پله درون آیین نامـه ساختمان قرار گرفته است.

پله پیش ساخته با طرح قفسه کتاب

این طرح از پله های پیش ساخته مارپیچ كه توسط Patrick jouin  طراحی شده است، علاوه بر بزرگ بودن بـه حفظ نور درون فضا نیز كمك مـی كند. ستون مركزی بسیـار تاثیرگذار و حمایت كننده هست و نرده استیل مارپیچ كه درون قسمت مركزی قرار دارند، باعث پایداری و ثبات مـی گردند.

پله گرد چوبی محکم با نرده استیل

یك هنرمند ژاپنی بعد از مرگ ش كه از سرطان مغز رنج مـی برد این پلكان را از نمك خالص درست كرد و ساعت ها روی این طرح كار كرده است.

پله پیش ساخته از نمک

پلكانی پر از كتاب داستان، این طرح از پله پیش ساخته راهی موثر به منظور پر كردن فضاهای خالی بـه نطر مـی آید.

پله پيش ساخته تزئين شده با کتاب داستان

نظر شما درون مورد استفاده از پله پیش ساخته و یـا پله های سفارشی درون ساختمان های درون حال ساخت و یـا استفاده از آنـها به منظور بازسازی خانـه چیست؟

منبع: پله پله شده artisticstairs-us , demose , archiexpo

تحریریـه کلینیک ساختمان بیلدینگ پلاس

“برداشت از مطالب با ذکر منبع و لینک سایت بیلدینگ پلاس کاری حرفه ای و اخلاقی است”




[پله پیش ساخته - بیلدینگ پلاس پله پله شده]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 30 Jul 2018 11:03:00 +0000